Day Trip To Universal Studio Singapore Part 2

Salam...


Setelah berjam2 kat dalam bas, sampai kebas BUN aku ni, time to go for enjoy at USS. Yeayyy! Jom tengok gambar.

Sebelum tu aku citer sikit ape yang ade dalam USS ye. Dalam USS terdapat 7 zone. Masuk2 korang akan jumpe Hollywood Zone, then biler korang ke kanan, korang akan jumpe New York Zone, Sci Fi City, Ancient Egypt, The Lost World, Far Far Away Zone dan Madagascar Zone. USS bukak pukul 10 pagi sampai 9 malam.

Sementara nak menunggu pintu masuk bukak, kiter study map dulu. Supaya nanti tak membuang masa tercari2 tempat yang nak dituju. Heee~


Kat depan kete ni ade satu rak. Kat situ korang boleh amik map dan schedule tayangan untuk setiap show dan pukul berapa character2 ni keluar.

Disebabkan Transformers Ride ni baru dibukak. Kiteorang serbu ride ni dulu. Ianya terletak di Sci-Fi City.

Setelah puas berposing dan beratur menunggu giliran untuk menaiki ride. Tiber2 terperasan plak satu amaran, orang2 yang dinasihatkan agar tak naik ride. Antaranya adalah ibu mengandung. Perghh..Frust giler den...Tapi takpe husband ade untuk cerita kan experience. Berdasarkan apa yang dia cerita, syok giler. Katernyer, biler kiter jatuh bangunan tu rase real sangat. Dan disambut oleh Bumble Bee. Wah best2.

Mengikut dari pengalaman member yang biru tu paling takut. Namenye Cylon. Yang merah tu namanye Human. Kiteorang tak naik pon. Puas suh hubby naik. Dia cakap tak syok naik sorang2...Takpela, next time kiter naik ye sayang..

Dalam ni pon ade ride. Jangan lepaskan peluang korang untuk try ride ni, ok? Sangat teruja biler ada kat sini. Patung2 nya tersangat2 la tinggi.

Yang ni di Water World terletak di The Lost World. Kat sini diorang berlakon kononnye pirate datang mengganggu kawasan orang baik. Syok sungguh dengan sound effect dia, apinye. Best. Tayangannya lebih kurang dalam 30 minit kot.

I'm at Far Far Away Kingdom now. Hehe...Cantikkan castle dia.

Hahaha..Aku berjaya takluk istana ini. Istana ini aku yang punya...

Yang ni pon tak dapat naik...sadis...Mereka kater yang ni pon best. Macam real je terkena hingus Shrek biler dia bersin.

Disebabkan banyak ride tak boleh naik...Gi tengok Donkey Live pon jadila... Kat sini Donkey nyanyi di Knight Club dan dapat beramah mesra dengan Donkey hanya di screen je but it is an awesome performance..

Banyak lagi experience aku nak share ngan korang. Tunggu entri part 3. Dalam part 3 aku akan tunjuk gambar character2 yang aku jumper masa ada kat sana dan aku nak share sikit tips2 untuk first timer ke USS. Sila jangan bosan...Tunggu..

No comments:

Post a Comment